Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The declension of variation. On the notion of multiplicity in Gilles Deleuze
Bastidas Bolaños, David Antonio ; Goddard, Jean-Christophe (vedoucí práce) ; Sáez Tajafuerce, Begonya (oponent)
RÉSUMÉ La déclinaison de la variation. Sur la notion de multiplicité chez Gilles Deleuze L'objectif de ce travail est la reconstruction de la notion de multiplicité dans la pensée du philosophe français Gilles Deleuze. Pour ce faire, notre fil conducteur correspond à la relation que ce penseur établit entre la doctrine mathématique de Bernhard Riemann et la philosophie d'Henri Bergson. Notre pari consiste à parcourir les diverses apparences de cette relation et à reconstruire les axes fondamentaux d'un concept original de multiplicité qu'à notre avis la pensée de Deleuze garde. Ainsi, notre enquête, par un parcours stratégique à travers le Bergsonisme, Mille Plateaux et Différence et répétition, découvre une double articulation pour la multiplicité deleuzienne. Cette double articulation s'exprime dans les deux axes de thématisation que nous développons, à savoir la cohérence et l'inhérence, ou, en d'autres termes, une organisation multidimensionnelle et une activité de division interne. A partir de ces deux axes, la notion de multiplicité décrit la dynamique propre à un mouvement de variation continue ou de changement de la nature. Mots-clés : Deleuze, Multiplicité, Variation, Bergson, Riemann, Bergsonisme, Mille Plateaux, Différence et répétition.
Flashback jako narativní prostředek pro vyjádření paměti. Československá nová vlna v zrcadle flashbacku
Čechová, Briana ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Tato práce má dvě roviny a s nimi související dva cíle: teoreticky zakotvuje téma "Flashback" v domácím odborném prostředí, a vytváří tak zázemí pro jeho další zkoumání, v rovině analytické se soustředí na období československé nové vlny. Filosofické zázemí pro zkoumání flashbacku jakožto zásadního vyjadřovacího prostředku filmové narace, schopného zachytit fungování paměti, mi poskytla filosofie paměti Henri Bergsona. Než jsem přistoupila k primárnímu zdrojovému materiálu, formulovala jsem si pracovní definici pojmu flashback a vytvořila základní historický přehled o jeho existenci v rámci dějin kinematografie světové a v tomto přehledu akcentovala vývoj kinematografie české. Období domácí nové vlny mi nabídlo pro studium sledovaného tématu kreativní prostor i příhodné podmínky. Vymezila jsem její časové určení, předchůdce, představitele a inspirované souputníky, jejichž tvorbu jsem však zkoumala v kontextu veškeré domácí hrané produkce. Tak bylo zjištěno, že v letech 1963 - 1969, kdy bylo realizováno 218 dlouhometrážních hraných filmů, se v jedné třetině z nich objevuje flashback. Tyto filmy se pak staly předmětem mého výzkumu: analyzovala jsem už literární a technické scénáře, filmy samotné i jejich kritickou odezvu, to vše výhradně z hlediska využití a percepce flashbacku jako narativního...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.